Urban Climate Bern

uniaktuell SERIES ON THE "URBAN CLIMATE BERN" PROJECT

uniaktuell, the online magazine of the University of Bern, will be accompanying the "Urban Climate Bern" project of the OCCR in the coming months in a series of articles and videos.

Heat stress in the city of Aare

Part 1: The measurement campaign

To the article in uniaktuell (in German)

Der Stadthitze auf der Spur: Unterwegs mit den Klimaforschenden Moritz Burger und Saba Baer beim Aufbau des Messnetzes in der Stadt Bern. © Universität Bern

Aare water against city heat

Part 2: Measurements for the practice

To the article in uniaktuell (in German)

Was tun gegen zunehmende Hitzeinseln in Bern? Unterwegs mit dem Klimaforscher Moritz Burger und dem Nachhaltigkeitsexperten Walter Schaad von Energie Wasser Bern (ewb). © Universität Bern

Bern needs quick solutions against heat waves

Part 3: Science

To the article in uniaktuell (in German)

Unterwegs mit Berner Studierenden, die in einem Feldkurs das Berner Stadtklima erforschen.

Bernese summer 2021: City heat effect despite rain

Part 4: Interim balance

To the article in uniaktuell (in German)

Warum dieser Sommer, obwohl so verregnet, einer der wärmsten in Europa war und wie durch simple Begrünungsmassnahmen auch voll versiegelte Stadtflächen kühler werden, zeigt dieser vorläufige Abschluss der Filmreihe "Urban Climate Bern"